REAL CLUB DE POLO DE BARCELONA

XXVII TORNEO INTERNACIONAL DE HOCKEY LA INMACULADA 2013 “TROFEO MARGA MONEGAL”

PREMINIEMEN 1 MEISJES

Hola Belgium!

Zware wind heeft ons misschien een uur vertraging gekost maar dat kon de pret donderdagavond alleszins niet bederven.
Het was gieren en gillen op het vliegtuig en de vele Spaanse business men konden ons uitbundig enthousiasme zeker smaken.
Aan het ontbijt werd snel duidelijk dat iedereen er extra zin in had. Na het verkennen van de pleinen en een korte training ging het richting stad. Op het dak van een sightseeing-bus, naar de heilige familie...(alez, hoe ging dat nu weeral meisjes), de Sagrada Familia en het Parc Guell voor een zalige pic-nic met zicht op de lager gelegen stad.
Een zonovergoten dag onder een staalblauwe hemel...wat wil een mens nog meer....ja, hockey natuurlijk!!!
Voor onze enige wedstrijd van vandaag kregen we onmiddellijk de A-kern van de thuisploeg voorgeschoteld, een triller van formaat. 20 minuten die een eeuwigheid leken te duren. Het werd 0-1 na een shoot out (wat een gekke regels). Spaanse furies, nu pas het besef wat die term betekent. Emmeline, onze keepster was onze heldin van de avond, als een echte warrior heeft ze de Spaanse druk in de kiem gesmoord. Topstart van ons internationaal avontuur.
Slaapwel en tot morgen.
Hasta manana!
Jullie reporter van dienst, Mieke

MINIEMEN 1 JONGENS

Hallo Temse,

We zijn gisteren door de sinterklaasstorm met anderhalf uur vertraging dan toch opgestegen. In Barcelona aangekomen, hebben we een lijnbus genomen naar ons hotel. We lagen pas om middernacht in ons bedje! Gelukkig moesten we niet al te vroeg uit de veren want onze eerste match was pas om 19:00.
Na een zalig ontbijtbuffet, zijn we naar centrum Barcelona vertrokken met tram en dan metro! Fred had ons wijsgemaakt dat er in de kathedraal van Barcelona dertien witte ganzen woonden en dat wilden we echt met ons eigen ogen zien! Na lang zoeken hebben we ze uiteindelijk gevonden (zie foto)! Daarna zijn we tapas gaan eten en gaan voetballen op het strand! Rond 16:30 hebben onze coach Wouter en onze laatste drie spelers ons vervoegd. Vol enthousiasme zijn we dan afgezakt naar het Polo hockey club van Barcelona. Na een goede briefing en opwarming zijn we in onze match gevlogen! De Spaanse ploeg, Galoceta, ook.... We waren elkaar waard, ze waren heel snel, dus wij ook. We hebben tot de laatste seconde gevochten en mooie hockey gespeeld maar het resultaat was, voor ons, zeer teleurstellend..... De teller bleef op 0-0 staan.... Na 10 min frustratie zijn we toch goedgeluimd op zoek gegaan naar een tof restaurant! Wat een vrolijke bende uit Temse: 10 miniemen met 10 volwassenen en 8 preminiemen met 6 volwassenen! Het waren zeer lekkere pizza's! Om 22:30 gingen we toch zeer tevreden naar bed!